Mina facebookgrupper och min webbsida Svenska Hunduppfödare

Jag har alltid varit en flitig användare av Facebook och många hundägare uppfödare är mycket aktiva som även många andra är. Jag har startat flera grupper på Facebook speciellt med pudel och även hundintresse i många ämnen då speciellt i uppfödning utställning och pälsvård. Det som är kul är att det finns ett stort intresse av att få vara med i flera av mina grupper och att medlemsantalet ständigt ökar. Har nu några fler personen som hjälper mig att hålla ordning så att det inte blir osämja ,mellan olika medlemmar. Men trots konkreta regler och att vi aktivt tar kontakt med medlemmar och förklarar varför man måste ta hänsyn till andra och att förstå att reglerna är till för att få klimatet i gruppen så trevligt som möjligt uppstår det en del osämja.
 
Självklart får man ta detta med ro och försöka att vara så opartisk som möjligt. Men det som förvånar mig att många kan gå igång så mycket och att man inte tänker på att alla här kan se och få en felaktig bild av dig som person. När man skriver får man ju räkna med att många läser och då vill man ju inte visa sina mindre trevliga sidor.
 
Detta händer och man får hantera det på så bra sätt som möjligt annars upplever jag att många har stor glädje av dessa grupper. Min största grupp är Svenska Hunduppfödare som jag startade våren 2010.
 
Jag har en webbsida med samma namn och jag startade denna grupp samtidigt som jag började med min sida.. Det som jag erbjuder att alla som är medlemmar har möjlighet att vara med på min webbsida Svenska Hunduppfödare med presentationer av sin uppfödning, sina hundar valpar, de kan skicka in valpannonser. Tanken är att det ska bli en samlingssida för allt som har med uppfödning utställning.
 
Det som nu händer att jag har startat mitt projekt att förbättra den här webbsidan. Webbsidan är uppbyggd i ett program som heter Joomla. En vän till mig gjorde sidan från början och jag lärde mig att lägga upp nya sidor och ändra innehållet men jag har inte haft en klar bild hur allt fungerar och hur man lägger upp en webbsida från grunden i det här programmet.
 
Har tänkt på detta länge att jag känt mig begränsad att jag inte kunnat utveckla sidan som jag önskar och då bestämde jag mig för att själv gå en kurs och lära mig programmet. Så nu har jag börjat på en distanskurs och hoppas att det leder till att jag kan framåt utveckla fina webbsidor som är ett av mina intressen.
 

Doris min snygga vita mellanpudeltjej som älskar att vara med på bild.
 
 

Kommentera här: