Nu är både Celeste och Ludde nybadade

Badade Celeste i lördags. Hon har fram till nu haft en lättskött päls och bara tovat lite. Nu när hon börjat löpa blev hela hon tovig. Som ett tovigt nät i hela pälsen. Det tog mig hela kvällen att fixa henne. Klippte ner henne i en kort frisyr med rakade öron. Kände att pälsen var så risig att det inte var något att spara. När jag bestämt mig att det blev så kort rakade jag även ner öronen. Så skönt att bli av med den gula pälsen på öronen. det är fint när de är små men nu vill jag att hon ska bli vit. Tvättar henne med vitshampo varje gång och hoppas att det ska ge resultat.
 
Ludde även han tvättar jag med shampo för svarta hundar så att han ska behålla sin färg. Han var okey nästan inga tovor.
 
Tog en semesterdag idag. Kallt ute -9 när jag vaknade.. Hela dagen gick åt att fixa med att betala räkningar och ringa samtal. Laga mat fixa med blommorna.
 
 Ludde som blir 11 år den 22 januari
 
 
Celeste blir 1 år den 19 februari
 
 
 

Kommentera här: